آموزش طرح حباب روی ظروف را در این مطلب میتوانید به رایگان دریافت کنید. ما به شما یاد میدهیم که چگونه بر روی ظروف خود طرح حباب، که این روزها بسیار پرطرفدار است را اجرا کنید.

برای طرح حباب بر روی ظروف سرامیکی و سفالی که قرار است در آخر لعاب روی آن ها بیاید به این صورت است که شما هم بر روی خشت و هم بدنه بیسکویت میتوانید آن را اجرا کنید.

آموزش طرح حباب روی ظروف

شما میتوانید روی خشت که هنوز کوره نرفته این متد را جرا کنید. رنگ خود را آماده کنید، من معمولا با نسبت 30 درصد استین و 70 درصد لعاب درست میکنم که شما میتوانید با نسبت دلخواه آن را آماده کنید و تست کنید.

استین آماده شده را با مقداری چسب سی ام سی، مایع دستشویی و یا شامپو مخلوط کنید. از مایع ظرفشویی هم میتوانید استفاده کنید اما دو مورد دیگر سبک تر هستند.

حالا با یک نی توی ظرفی که استین رو آماده کرده اید بدمید تا حباب ها از ظرف بالا بیایند. حباب ها را روی ظرف هدایت کنید و به دلخواه هر جای ظرف را که تمایل دارید حباب بزنید

هم میتوانید به صورت مستقیم حباب ها را به روی ظرف هدایت کنید و هم اینکه کم کم با دست آانها را هدایت کنید به این صورت که وقتی حباب ها از ظرف مایع بالا آمد، با دست ان ها را بردارید و روی ظرف بذارید.

میتوانید از یک حوله استفاده کنید و دور ظرفی که مایع در آن است را بگیرید تا آب کمتری به داخل ظرف شما بریزد و از تجمع آن در ظرفی که در حال رنگ آمیزی هستید جلوگیری کند.

بعد از اتمام کار ظرف را در کوره گذاشته و با دمای مناسب پخت کنید و سپس لعاب را در آن اجرا کنید.

شما میتوانید بر روی بدنه بیسکویت نیز این تکنیک را اجرا کنید . اما یادتان باشد که برای تثبیت رنگ، مجدد باید بدنه بیسکویت را داخل کوره گذاشته با دمای مناسب پخته شود و سپس لعاب را روی آن بزنید و مجدد در کوره برود.

برای صرفه جویی در زمان و هزینه بهتر است روی بدنه خشت این تکنیک را اجرا کنید.

نکات طرح حباب روی ظروف

تا قبل از اینکه ظرف شما داخل کوره برود به ظرف و روی حباب ها دست نزنید بعد از اجرا و کوره ی اول با یک قلموی نرم روی کار را بکشید تا اگر انباشتگی روی حباب های رنگی بود، برطرف شود و لعاب بهتر روی کار شما بنشیند.

استین و ترانس را خیلی خوب بسابید و سپس از الک مش 100 رد کنید تا یک رنگ عالی و بدون نقص داشته باشید. هاون کردن و سابیدن استین در این تکنیک بسیار مهم است و برای یک دست شدن رنگ و لعاب روی کار اهمیت دارد.

شما میتوانید با رنگ اکریلیک روی ظرف های تزیینی خود این فن را بزنید و با تثبیت کننده آن را ثابت کنید. در نظر داشته باشید ظروفی که با رنگ های غیر کوره ای رنگ آمیزی میشوند کارایی و ثبات رنگ مانند استین و ظروف لعابی ندارند.

فیلیمی کوتاه برای شما تهیه کردم برای آشنایی بیشتر با این تکنیک، امیدوارم از این آموزش استفاده برده باشید . منتظر نظرات شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *